Ny på jobbet!

Bild

Vinterutsikt från kontoret

1 januari 2013 började jag på Länsbibliotek Sydost och det är två veckor sedan. Det känns omvälvande att byta till ett jobb där man inte ”sitter på biblioteket” när man som jag har gjort det nästan oavbrutet sedan 1985. Suttit är kanske inte det jag har gjort, har med mig erfarenheter som av skol-, gymnasie- och folkbibliotekarie, ”vanlig” bibliotekarie, biblioteksutvecklare och bibliotekschef.

Bild

Inne på kontoret händer det ibland att man får en semla

Just nu jobbar jag hårt för att sätta mig in i jobbet och försöker hämta in allt spännande som pågår på mitt nya jobb! I december hade jag förmånen att få vara med på planeringsdagarna som Länsbibliotek Sydost hade tillsammans med Regionbibliotek Kalmar och då insåg jag att det här blir mycket mer nytt än jag hade trott men samtidigt förstod jag att här finns det kompetenta medarbetare och väl uppbyggda nätverk.

Nu ser jag fram emot att:

  • besöka alla kommunbibliotek och träffa er som jobbar där
  • få nya insikter och knyta kontakter i Kronoberg och Blekinge (och andra delar av Sverige och världen)
  • lära mig en massa nytt om biblioteksverksamhet och de frågor som berör er och mig

Kontakta mig gärna, vi ses snart!

/Kristina Hedberg, länsbibliotekarie i Sydost

Kommentera

