Presentation

Hej!

Här kommer en kortare presentation av mig som är ny biblioteksutvecklare på Regionförbundet i Kalmar län.

Jag heter Magnus Åberg och jag kommer senast från ett jobb som gymnasiebibliotekarie i Uppsala kommun. Jag har även jobbat på grundskolebibliotek och forskningsbibliotek, men det är hos ungdomar och barn jag har mitt starkaste kall.

Utöver biblioteksengagemanget är jag djupt inblandad i kultur, mestadels teater och musik. En parallellt löpande fritidskarriär som dramatiker försöker jag – kanske fåfängt – hålla liv i. (Men om allt går som det ska sätts det upp en helaftonspjäs av mig i Uppsala nästa år!)

Jag hoppas på givande och sjudande aktivitet framöver!

Kommentera

